Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

25 april 2008

Het Grote Moelleux Onderzoek, deel 1

Poging één dus, in de categorie "ik ga eens compleet moeilijk doen voor het dessert". 'Moeulleux au chocolat' is een Franse klassieker en is feitelijk een nèt niet gaar chocoladecakeje. Daar waar het normaliter van belang is dat je cake precies gaar uit de oven komt, moet dit machtige gevalletje dus nèt niet gaar zijn. Zodat de nog vloeibare chocoladevulling bij doorsnijden uit het cakeje stroomt:

Ik gebruik voor deze eerste try-out het recept van de broertjes Tanner (Chris, bekend van 'ReadySteadyCook' en Alex; zij schreven het boek "Chocolade, de grote passie - van truffels tot tiramisu"). Wat zoveel betekent als chocolade met boter smelten en dit met zelfrijzend bakmeel en cacaopoeder door eier- suikercrème roeren. Ik heb alleen geen kleine quichevormpjes, dus ik gebruik gewone (beboterde) koffiekopjes. Wat op zich prima werkt, ware het niet dat ik in 'ze-moeten-niet-te-gaar-worden- paniek' de cakejes zelfs iets te vroeg uit de oven haal (na tien minuten) en ze van binnen dan te vloeibaar zijn om in hun geheel uit de vorm te glijden. Wat voor de smaak niets uitmaakt: machtig, smeuïg, púre chocolade (inderdaad; een halfje was ook genoeg geweest)!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten