Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

15 maart 2010

the RIVER COTTAGE Cookbook

Het afgelopen weekend heb ik steevast zitten/liggen bladeren in 't voor mijn verjaardag van mijn ouders gekregen 'The River Cottage Cookbook'. Dubbeldik. In het Engels. Vol handige tips voor de zelf- voorzienende tuinder en een fijn leesboek met recepten voor alle andere mensen. Een heerlijke aanvulling op de fantástische Britse serie met Londense chef Hugh Fearnley-Whittingstall die alle stad- se leven achter zich laat om op het Engelse platteland in zijn eigen behoeften te gaan voorzien. Vermakelijk. Leerzaam. Leuk (en zo dus ook het boek).

Alleen wel apart dat de Hugh uit de serie, die altijd alleen de han- den uit de mouwen steekt, in het boek opeens een vrouw en zelfs een zoon heeft. En die staan ook onder de gerookte worsten op de foto. Wilden zij niet op tv ofzo? Of had men bedacht dat het format beter zou werken met enkel een jagende man?

5 opmerkingen:

  1. Wat leuk. Ken het helemaal niet, maar spreekt me als ook zelfvoorziener erg aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, dan moet je dit zéker kijken (op dvd of internet). Het is behalve educatief ook bijzonder humoristisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Da's grappig, van 't weekend viel mijn oog toevallig op het exemplaar dat ik in mijn boekenkast heb staan en nu heb jij het erover! Mooie aanleiding om het weer eens op te pakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vond ik ook altijd erg leuk! Ik heb alleen maar een paar afleveringen gezien omdat ik te laat doorhad dat het bestond. Hier ga ik achteraan!
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk om nog een fan van River Cottage tegen te komen. Ik ben een groot fan en kijk op zondagavond altijd (Channel 4 via apart schotel te ontvangen). Ik wou dat er in Nederland een vergelijkbaar programma / initiatief was! Wij proberen zelf een heel klein beetje de levensstijl van Hugh te volgen. En hou daar een blog over bij: www.marjasmoestuin.blogspot.com

    groeten Marja

    BeantwoordenVerwijderen