Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

21 maart 2010

Aubade aan dé boterham, in drieluik

En als ik uit logeren ging in die dagen, waren er legio opties. Ik kon naar oma in Nijmegen, waar we samen de avonden doorbrachten op de buurtbingo en ik op de één of andere manier altijd wel iets won (desnoods stopte oma haar eigen prijzengeld in mijn tas). Er was het nichtje in Zaandam, die mij heeft leren rebelleren en 'kik- keren' en met wie ik hele zakken snoep in bed verorberde (tot de kauwgom uit heur haar geknipt moest worden, omdat we kauwend in slaap waren gevallen). Of ik reisde af naar Marian. Het oudste kleinkind van moederskant, maar ook mijn creatieve peettante. En dàn bestonden de dagen fijn uit culturele activiteiten en ellenlange knutselsessies. En voor de gelegenheid van mijn komst, begonnen we elke dag met een witte boterham belegd met boter - hagelslag - boter - hagelslag en boter. Een dubbeldikke laag vet en suiker dus, die me tot op de dag van vandaag nog bijzonder goed smaakt...

... maar die ik mij enkel op héél speciale gelegenheden permitteer. Zoals wanneer mijn nichtje komt logeren.

1 opmerking:

  1. Jakkie, ik gruwel van boter. Om mijn hagelslag te laten plakken, durfde ik wel eens choco te gebruiken, chocolate all the way!

    BeantwoordenVerwijderen