Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

14 december 2009

Zoete cannelloni met vruchtenkwark

De Daring Bakers brachten me op een idee met deze bizarre gefri- tuurde deegrolletjes. Want in plaats van moeilijk doen om niet zo heel erg lekkere cannelloni te produceren, kun je natuurlijk ook een kazig mengsel van vruchten (jam) en kwark (mascarpone) in gekookte pasta serveren.
Maar denk je nou dat ik cannelloni in de supermarkt kan vinden? Zelfs niet in de ruimgesorteerde Jumbo. Quelle dommage! Hoewel ik het donkerbruine vermoeden heb dat die anelli van Grand'Italia ook wel eens zouden kunnen voldoen, dus neem ik die maar mee.

De gekookte rolletjes op een plat bordje schikken en volscheppen (of spuiten) met losgeroerde fromage frais. Daar kan jam, compôte of fijngesneden fruit doorheen. Geweld vijgje erbij; gehakte noot- jes eroverheen. Mooi hoor.
En terwijl ik dit typ zit ik te bedenken dat het nóg feestelijker kan:
de bovenkant van de gare uitgelekte anelli licht bevochtigen met water en vervolgens in heel fijn gehakte nootjes, glittersuiker of discospikkels dopen; op een bordje schikken (met de mooie rand- jes omhoog, natuurlijk) en voorzichtig vullen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten