Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

16 juli 2007

Potje thee

Ik drink veel thee. Véél thee! Bijna anderhalve liter per dag, soms meer (natuurlijk zonder suiker!!) Om al die thee kopje voor kopje te zetten...; dat is een onhandigheid die ik al lang geleden heb afgeschaft. Diverse theepotten heb ik gehad en gebruikt, maar grootste probleem is voor mij, dat de thee uiteindelijk altijd redelijk snel afkoelt. En op een theelichtje gaat de smaak hard achteruit.
Op een rommelmarkt enkele maanden geleden kocht ik voor €4,00 een airpot van 2,5liter (Alex Meijer). Aanvankelijk puur uit nostalgische overwegingen, want bij mijn oma kwam vroeger met verjaardagen ook een dergelijke thermos (met boerenbont-print) op tafel; vooral om een grote pot in één keer te hebben. De thermosfles is een soort 'theetap': door de grote knop bovenop in te drukken, wordt de drank gedoseerd door het kraantje gepompt. Maar je hebt airpotten waarmee je moet blíjven pompen en je hebt airpotten waarbij de drank blijft stromen. Mijn airpot is van het laatste type en geeft zelfs na vele uren nog fijn hete thee ('s morgens thee zetten, 's avonds nog warm!!).

(update 28.04.2008)
Deze airpot onlangs gezien bij SupraBazar (Grote Baan 124, Lovendegem, B); een thermos van 3,0l voor €47,95 en van 2,0l voor €43,00.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten