Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

16 juli 2007

De "Kam Yuen" supermarkt te Brussel

Je kijkt je ogen uit hier. Zelfs míjn ogen, die toch heel wat gewend zijn qua voedsel. Ik begrijp maar weer eens waarom ik het bezoek aan een supermarkt als cultureel evenement zie (en leuk vind).

Al meteen bij binnenkomst zie ik uiterst links de door mij zo geliefde 'pickled radish' liggen, die veel in sushi wordt verwerkt. Knalgele zoete knapperige radijs, die direct in mijn boodschappenmandje verdwijnt (kosten: €2,00) .


Het is hier sowieso goed toeven voor sushi-liefhebbers, want er liggen ook kant-en-klare tofuvellen voor de koop. Ik begin trouwens meer en meer te weten dat koks en chefs ook niet alles 'from scratch' (hoe vertaal je dat?) klaarmaken. Zo schijnt niemand (zei Jade) die uit de Surinaamse keuken kookt, zijn eigen 'tajer' te raspen voor pom: dat wordt gewoon in de winkel gekocht. Tofuvellen maakt denk ik ook niemand zelf...

Deze gekruide sesamzaadjes ken ik al uit Groningen. Maar daar hadden ze alleen die met wasabi smaak. Er zijn er nog meer: sojasaus; pruim; bamboe houtskool en knoflook.

Verder een heleboel zoete dingen die mijn aandacht trekken. Zoals 'regenboog' spekkoek, sinaasappeldropjes voor €0,50 (die er uit zien als mini-brokjes hondenvoer; maar wel echt naar sinaasappel en naar drop smaken...), diverse exotische vruchten op siroop (zoals jonge kokosnoot) en bonenijsjes:

En ook uiterst interessant is de ruime collectie 'exotische nougat'. Onder andere van banaan, ananas, gember en van tamarinde. De verpakking zegt in het Scandinavisch 'slikkeri'. Kijk, dat is nog eens een toepasselijke naam.

1 opmerking:

  1. Hee in deze toko kwam ik ook laatst, moet nog steeds een stukje schrijven over 'toko in Brussel' voor Tokowijzer...
    Leuke site heb jij! Ga er binnenkort meer in lezen, echt leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen