Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

15 februari 2010

Zalm met een kruidig kerriekorstje

Ik ben voor het zaterdagdiner toch in 100Calorieën aan het blade- ren en daarom besluit ik dit recep met vis te maken bij de gevulde courgettes. Omdat het er op het plaatje uitziet als een verantwoor- der en bovendien knapperiger variant op (Iglo)VisCuisine, je weet wel, zo'n plak koolvis met kruidentopping. Én, omdat er al zó lang een potje gele currypasta in de kast staat, dat het echt belachelijk begint te worden. Dus scoor ik een flinke moot zalmfilet (op de markt of desnoods in voordeelverpakking bij de AH) en begin te lezen:

Ik doe het zo: in een kommetje vermeng ik twee eetlepels curry- pasta met een mespunt mosterd, fijngeknipte verse koriander, flink panko (=Japans paneermeel), scheutje zonnebloemolie, wat kokosrasp en wat amandelpoeder. Je ziet ik grijp gewoon wat ik tegenkom en smeer de hele smurrie vervolgens op de zalmmoten. Die gaan in aluminiumfolie de oven in en worden volgens recept afgebakken.

Hit! Dit is lekker. Sowieso voor wie van zalm houdt. De vis is sappig en mals; de korst is kruidig (met deze hoeveelheid koriander blijkt zout nauwelijks nodig) en de combinatie is góed! Dat er zo'n dikke laag curryspul op de zalm zit, stoort allerminst. En omdat wij de volgende dag nóg een keer zalm op deze manier klaarmaken, is dat potje met currypasta nu ook bijna op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten