Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

05 mei 2009

Oranje cakejes

Gisteren hing de vlag halfstok; half voor doden- herdenking (in de ruimste zin van het woord: ik herdacht met name mijn lieve oma's en opa's) en gevoelsmatig ook half voor het drama van afgelopen koninginnedag. Vandaag vieren we wat we wél hebben en ik laat me ongegeneerd helemaal gaan in mijn latente nationalisme. Nou heb ik sowieso geluk, want in mijn wijk is een fameuze vrijmarkt gaande (Lombok, U), maar ik voel genoeg inspiratie om oranje cakejes te bakken. En dan niet van die minimuffins in een cakepapiertje met een dikke kledder oranje glazuur er bovenop, maar cakejes die bijna van nature oranje zijn: in driehoekjes gesneden griesmeelcake, doordrenkt met sinaasappelhoningsiroop. Snel klaar, opvallend luchtig en lekker korrelig van structuur. Bovendien het perfecte 'laten we er met z'n allen toch nog iets van maken' gerecht, want zowel oer- hollands (griesmeel) als turks (overgieten met siroop).

1 opmerking: