Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

07 mei 2009

Indonesische runderstoof

Waar zouden we zijn zonder de AlbertHeijn? Want mensen van alle rangen en stande(n), koken steevast uit de Allerhande!

En ik geef het grif toe. Ik ben altijd blij wanneer de nieuwe Aller- hande er weer ligt. Ookal heb je 'm zo uitgebladerd, er staat altijd wel iets interessants in. Onlangs scheurde ik het recept voor een stoofschotel met sereh en kokosmelk eruit en op een verlaten zondag (nog steeds die ene dag dat het pokkeweer was, mijn lief aan het voetballen was en ik geen andere afleiding had dan 'in het vooruit koken') liet ik stukjes sucadelap langzaam gaar sudderen in een kruidige saus van sereh, gember, ketjap, komijn, rode pe- per en santen. Geen van ge- noemde ingrediënten was solitair in het gerecht terug te proeven, maar nadat het geheel flink was afgekruid (peper en zout) was ik dermate enthousiast over de smaak, dat ik me tijdens de gehele werkdag heb zitten verheugen op de avondlijke maaltijd. Ja, best sneu, ja, maar goddelijk lekker. En door de ruime hoeveelheid genoeg voor twéé diners (2p). Kan ik lekker nog een doordeweekse dag op het werk zitten lekkerbekken.

2 opmerkingen:

  1. en zelfs de pan komt bij de AppieHappie vandaan... ik heb ze zelf ook, die fijne gietijzeren dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, niet eens. Maar wat vooruitstrevend van Meneer Heijn om die in de schappen te zetten!

    BeantwoordenVerwijderen