Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

24 april 2008

Bananenbrood

Ik heb zin in bananenbrood. En ik ga er één maken, ook!
Dit keer geen gedoe met kookboeken en receptenmappen doorbladeren, ik tik gewoon 'bananenbrood' in op de site van SOS Piet (Huysentruyt) en sla aan het mixen. Van 125g boter (en ik besluit net als 'Piet' Alpro Soja te gebruiken) met 125g bruine basterdsuiker ('Piet' zegt witte suiker te gebruiken, maar dàt doe ik niet, want ik wil een donker brood) meng ik een crème. Daarbij één ei roeren. In een tweede schaal worden drie bananen (is wel geen 500g, zoals 'Piet' zegt, maar ik heb niet meer bananen) geprakt en daar moet dan 250g zelfrijzend bakmeel met 1el bicarbonaat (dubbelkoolzure soda) bij. Niet dat dat laatste echt goed met elkaar mengt, maar 'Piet' heet niet voor niets 'SOS', toch?! De twee mengsels door elkaar roeren en 50 minuutjes bakken in een voorverwarmde oven.

Resultaat: een zéér luchtige cake die vers uit de oven een beetje bloemig smaakt, maar sterk naar banaan ruikt. Op de tweede dag is het bloemige smaakje nagenoeg verdwenen en ruikt de cake nog altijd stérk naar banaan. Ik vind 'm goed (mijn lief zegt dat het te luchtig is).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten