Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

15 september 2007

Verse walnoten

Op de bekende vraag "Waar kunnen we jóu 's nachts voor wakker maken?", zou ik bij tijd en wijle best eens kunnen antwoorden met "voor fruit oogsten". Nou moet dat natuurlijk niet té letterlijk worden opgevat (ooit meesterlijk door Bart de Graaff voor BNN uitgespeeld), maar ik ben wel echt helemaal verzot op fruit oogsten. Rapen, verzamelen, plukken; you name it.
Van een lieve collega kreeg ik de gouden tip eens te gaan kijken in het Zeeuwse achterland. Zij wist de precieze locatie van een dertigtal walnoten (i.e. bomen die de steenvruchten dragen met dezelfde naam). Aangezien het een gekende plek betreft en zij mij verzekerde dat van heinde en verre mensen met allerhande werktuigen op de bomen afkomen om ze van hun godenspijs te ontdoen, leek haast geboden. Dus togen mijn lief en ik vanochtendvroeg richting herfstpluk.
Met enig klim-en klauterwerk (van mijn lief) en het gebruik van een schoffel (zowel in de hoogte, als om onder het struikgewas te zoeken), zijn wij nu in het gelukkige bezit van een teiltje verse okkernoten en dan dus de echte "natte noten".


Geen opmerkingen:

Een reactie posten