Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

19 februari 2009

Kookdeeg

Doordat ik de kookkunsten van Gordon Ramsay zo goed blijk te vinden (lees: doordat zijn recepten mij zulk succes opleveren), moet ik tot mijn schande bekennen dat ik zijn aanstootgevende gedrag op de televisie ook niet meer zo aanstootgevend vind. Ik ben zelfs begonnen hem een behoorlijk potje te waarderen, ookal vind ik hem een tikkeltje commercieel (lees: véél).

Met Kerstmis (dat is toch al dik twee maanden geleden? ja, inderdaad!) zou ik het voorgerecht verzorgen in het ieder-kookt-een-gang-familiediner en aangezien ik dropsoep wilde serveren, maar dit alleen me niet voldoende leek - voor het geval bepaalde familieleden zich geen hap van de dropsoep wilden toestaan en er geen voedselbackup zou zijn - had ik bedacht dat een met vismousse gevuld soesje wellicht een mooie aanvulling was. En laat nou net uitgerekend Gordon

weer een eigen mysterieus-succesvolle manier hebben gevonden om de klassieke soesjes om te toveren tot knapperig perfect-bolle rondjes. Zijn geheim: de toevoeging van gecondenseerde melk aan het beslag. En hoewel mijn met zorg opgespoten deegkwakjes in de oven volledig leken in te storten en ik - natuurlijk - even vrees had voor het doemscenaria dat-het-nóóit-meer-goed-zou-komen, rezen de soesjes na dik een kwartier opeens de lucht in tot volmaakte kleine rondjes die ook nog eens perfect van smaak bleken. Want anders dan de meeste soesjes van eigen brouwsel, zijn deze kleine rakkers licht gezoet en dus minder saai en vlak van smaak. Maar evenwel nog steeds geschikt voor een hartige vulling, want maar héél lìcht zoet! Ben ik ook weer blij!

Lees hier meer over het uiteindelijke welslagen (of niet?) van dropsoep als uitdagend voorgerecht...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten