Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

09 februari 2009

Kokosballen

Wat moet je nou in vredesnaam maken wanneer je geen keuken hebt én je wilt trakteren? Wat kun je in elkaar draaien als je je er niet met een gedecoreerde hotelcake vanaf wilt maken, maar je hebt geen oven? Ik zie maar één oplossing: kokosballen draaien...

Er is niks moeilijks aan; letterlijk een kind kan de was doen! Gewoon in een grote bak boter (op kamertemperatuur) met havermout (enkel gekocht voor de gelegenheid, want dáár lust ik geen pap van!) suiker, cacaopoeder, vanillesuiker en verse koffie goed door elkaar mengen en vervolgens enthousiast met beíde handen in het mengsel duiken om er balletjes van te draaien.

Een diep bord volstorten met geraspte kokos en hier de balletjes doorheen halen. Klaar! Ik maak deze kokosballen al sinds mijn vroegste bakjaren (toen nog bij mijn ouders thuis, waar ik zèlf ook álle troep weer op moest ruimen; wat ik tot op de dag van vandaag nog altijd hàrtstikke oneerlijk vind, want ik had toch óók al het lekkers gemaakt!? "Mam, mag ik iets bakken?" "Ja hoor, als je zelf maar alles weer opruimt...")

Ik heb deze snoeperij ook al wel eens geserveerd op een kinderfeestje en toen de kokos achterwege gelaten, onder het mom van: giraffekeutels.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten