Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

31 oktober 2009

Pompoenbruscetta

Langs de kant van de weg stikt het de laatste tijd van de kalebassen en pompoenen. Vooral als je over een Nweg rijdt, zie je de oprit van een (over)ijverige amateurtuinder nogal eens vol liggen met die oranje (en groene en gele) reuzen. Die kalebassen interesseren me niet zo (lees: niet!), maar zo'n grote megapompoen wil ik best nog eens mee naar huis slepen. En dus prijkt er in onze keuken (op het krukje waarmee ik normaal in de bovenste kastjes kom) sinds enige tijd een oranje rakker van een kilo of - wat zal het zijn - zes.
Nou is het toevallig Halloween, maar de pompoen is dus vandaag aangesneden. Omdat we geen kelder hebben en 'ie vreselijk in de weg staat. En dus sta ik pompoensoep te koken (met fenegriek en nootmuskaat), terwijl stukken pompoen in de oven worden ge- roosterd voor het diner en ik pompoen schil voor een pompoen- bruscetta:

Recept
Schil 300g pompoen en snijd in blokjes. Kook de blokjes in circa 10 minuten met wat zout gaar en giet ze af. Pel 1 teentje knoflook. Pureer de afgekoelde pompoen (niet te) fijn met de knoflook, 50g geraspte Parmezaanse kaas, 50g geroosterde pijnboompitten en een scheut olijfolie. Roer 1el basilicumpesto erdoor en breng de spread op smaak met zout en peper.

Volgens mij ook héél geschikt als pastasaus.
HIER nog meer van mijn recepten met pompoen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten