Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

21 oktober 2009

Kwarkbroodjes

Eén van mijn gróte favorieten is het quarkbrötchen van Bäckerie Derks, maar anders dan toen ik nog in Nijmegen woonde, heb ik daar hier in Utrecht geen toegang meer tot. En tenzij ik een uurtje wil omrijden (plus een uurtje terug) voor broodjes, moet ik het zelf maar eens proberen. Misschien dat het recept voor kwarkbrood- jes uit één mijner bakencyclopedieën (deze) wat is:

Plákdeeg!! Ik krijg sterk de indruk dat 500 gram bloem niet genoeg is, want hoe meer ik kneed hoe minder ik een homogeen deeg krijg en hoe meer mijn vingers aan elkaar zitten geplakt. Ik blíjf het aan- recht bestuiven en dat kan niet goed zijn... Verder gaat het redelijk van een leien dakje, tot ik mijn tanden zet in een vers warm kwark- broodje: te veel gist. In het, in het recept genoemde, "1 zakje gist" zaten bij mij 11 gram droge gistkorrels... ik vond al dat het zo lek- ker rees! Bovendien mogen de broodjes zoeter, maar verder wel voor herhaling vatbaar. Ik zie het als een eerste poging.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten