Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

04 december 2008

Jippie: Joppiesaus

Tja, ik loop blijkbaar altijd wat achter met dat soort dingen, maar ik kom dan ook niet zo vaak in een snackbar. En ik denk dat ik 'de België kaart' ga spelen, want dààr hebben ze nog nooit van ' joppie' gehoord; en ik dus ook niet.
Het Eureka-moment was in de Jumbo, toen ik mijn tandjes wilde zetten in een half plakje grillworst (óók lekker!) en een bakje met gele brokkenpap in de vorm van een sausje naast de worstjes ontwaarde. Dippen, natuurlijk, waarna ik een klein kreetje van verrukking nauwelijks kon onderdrukken. De tweede klodder beves- tigde mijn vermoeden: smulsaus! Smulsaus zoals de slager in Voorst die bij zijn kippeling serveert en waar menigeen op een feestje bij mijn ouders zijn buikje mee vol eet. Ik word doorverwezen naar de (schijnbaar) welbekende kanariegele fles (€3,89) en heb het gevoel dat ik dat èigenlijk wel had kunnen weten. De revelatie die joppiesaus is was ergens wel doorgekomen, maar tot nu had ik het nooit bewust geregistreerd. Het geheim is ontrafeld, het mysterie doorbroken. Verlekkerd laven wij ons nu (bijna) dagelijks aan het prettige spul, we mogen zelfs échte fans genoemd worden; maar laat ik alsjeblieft geen tweede fles kopen, want er zit (natuurlijk) een ontstellend aantal calorieën in (306Kcal/100g) met welgeteld 24,1g vet per 100g.

2 opmerkingen:

  1. hmmmmmm joppie das lekkr
    maar kweet alleen niet waar jet kan kopen
    zou je me het kunnen vertellen?????
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen