Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

29 september 2008

Zij oogsten alle lof... (maar niet de witte!)

De botanische tuin (Plantentuin) van de Universiteit Gent is sinds 1902 ingericht aan de rand van het Citadelpark (K.L. Ledeganckstraat 35) en herbergt als zodanig tienduizenden plantensoorten in overdekte kassen, verwarmde serres én de buitenlucht. Een lust voor het oog, een genoegen voor de neus, plus een ...
Tja, plus een weldaad voor de stoute oogster. Want in de sectie "groenten-en fruittuin" liggen de rijpe tomaten te verpieteren in hun kistje en verdorren de dikke bonenpeulen aan de plant. De maïs verdroogt waar je bij staat en de weelderige spinazie groeit alle perken te buiten! Dat kán toch niet? Ik, als enthousiaste kweker zonder eigen akker (of tuin of zelfs maar stukje grond), kan het in ieder geval niet aanzien en ik zie het als mijn nobele taak om al dit eetbaars te redden door mijn tas te openen. (Natuurlijk heb ik niet letterlijk ál het eetbaars meegenomen, maar gewoon, twee gele 'coeur du bouf' tomaten en een vijftal berlotti bonen.) Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik de opzichter gezocht heb om af te rekenen (of een voorstel te doen), maar de gedachte is wél door mijn hoofd gegaan...

En dan stond daar nog een walnoot. Met vele okkernoten eronder. Voor de opraap! Dát mag toch wel?!

Open elke werkdag van 9.00 tot 16.30u en op zater-, zon-en feestdagen van 9.00 tot 12.00u.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten