Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

14 september 2008

Nettorama

Wat kun je nog meer willen dan een supermarkt om de hoek? Wat dacht je van een Nettorama én een Aldi? Score! Nou is het concept Nettorama mij niet bekend, maar wat is niet is kan nog komen en dus stap ik naar binnen.
Ik val lekker met mijn neus in de boter, want niet alleen zegt Nettorama de goedkoopste te zijn (in dergelijke vergelijkende markt- onderzoeken worden Aldi en Lidl altijd buiten beschouwing gelaten, waardoor je natuurlijk áltijd goed wegkomt...); de supermarktketen bestaat bovendien 40 jaar en dus geven ze 40 dagen lang 40% korting op geselecteerde artikelen. Score!

Dat betekent een bloemkool voor €0,47; 2xsuikermaïs voor €0,77; een pond nectarines €0,95; 40% kor- ting op twee pondspakken Kanis&Gunnink à €1,89; Johma tonijnsalade €0,81; literpak Milk&Fruit €0,69; een bakje champignons voor €0,41; en een bakje frambozen voor €1,01; 500g Almhof roomyoghurt €0,77; een literpak Coolbest €0,89 en 4 eierkoeken voor €0,59 (ik verwijs uiteraard naar aanbiedingen door de weken heen). Score! Zo wordt boodschappen doen wel héél leuk. Toch?!
De winkel (Groeneweg 50, Utrecht) ziet er enigszins 'shabby' uit, maar is schoon. Het assortiment is beperkt tot de basic A-merken (inderdaad goedkoop) met een kleine selectie van het huismerk.
Er zijn überhaupt geen mandjes (hûh?), dus pakken de meeste klanten een wagentje. Helaas zijn de gangen krap 1,5 stap smal en dat is precies twee personen met hun kar 'breed' en dan kan je er dus niet meer doorheen. Tel daar de vele trolly's met vakvulling bij op en er zijn heel wat omleidingen nodig om door de winkel te laveren. Wat bij míj al snel voor frustratie zorgt. Hoor ik daar iemand zeggen: "Geen wonder dat die champignons in de aanbieding zijn"?
Aan de kassa word ik eenvoudig weggedrukt door klanten achter mij die een leeg stukje lopende band hebben gespot en schijnbaar is 'goedkoopste' géén synoniem voor 'klantvriendelijkste'... Wanneer je dus aan het eind van de rit nog enige blijdschap over de lage prijs van je boodschappen (lees: aanbiedingen) overhoudt, dan is dít de supermarkt voor jou. Ik denk niet dat ik bij die groep hoor en al helemaal niet omdat vlees en brood op aparte afdelingen verkocht worden = drie keer boodschappen ordenen + drie keer aan de kant schuiven voor anderen + drie keer afrekenen + drie keer tassen en armen volladen. Misschien dat ik nog terugkom voor de Lotus speculoospasta (€2,29)...

(update 11-12-2008)
De Nettorama is verbouwd (die bij mij om de hoek dan): géén smalle gangpaden meer, geen aparte afdelingen meer voor brood en vlees (lees: dus ook geen versafdelingen meer), maar inderdaad wél érg goedkoop (avocado? €0,49).

1 opmerking: