Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

18 september 2008

Aardappelpureecakejes

Eigenlijk bedoeld voor een picknick, maar aangezien ik en een vriendin met onze beider overbodige huisraad op een rommel- markt gingen zitten, hadden we wel wat vullend troostvoedsel nodig en dus waagde ik me de avond tevoren aan cakejes van aardappelpuree met fijngesneden broccoliroosjes. Gebakken broccolistamppot, dus feitelijk.
Maar wie maakt er nou puree van een zakje aardappelpuree? Da's voor mietjes; dus ik schillen en koken en stampen. Geblancheerde broccoli erdoor en een flinke hoeveelheid kruiden. Kaas erbij met een paar eieren, bloem, bakpoeder (bloem+bakpoeder of natriumbicarbonaat=zelfrijzend bakmeel). In vormpjes scheppen en afbakken. Met geraspte kaas op de bovenkant kwamen de cakejes goudbruin en geurend uit de oven.

Ik helemaal in m'n nopjes, want deze rakkers leken mij op zichzelf al bijna een complete maaltijd en zouden ook koud goed te eten zijn. Jammer alleen, dat ze van bodem tot top aan het papiertje bleven plakken. Misschien was de puree niet vast genoeg, maar van 'ontvormen' kon absolúút geen sprake zijn. Wel lekker, maar dat zal grotendeels door de kaas komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten