Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

27 mei 2007

Sushirijst

Ik ben heel lang bezig geweest om een beetje ordentelijk en niet al te ingewikkeld recept voor sushirijst te vinden. Ik ben, zoals bekend, echt DOL op sushi, maar het zelf maken is nog een heel ander verhaal. Alleen in absolute noodgevallen wil ik me er nog wel eens aan wagen en dan gebruik ik bovenstaand recept (met dank aan Coquinaria, hoewel de rijst nooit helemaal geweldig wordt en de vis nooit helemaal vers te vinden is. Om van het strak oprollen nog niet eens te spreken. Er zijn natuurlijk allerhande hulpstukken te koop (bijvoorbeeld bij Sun Wah Supermarkt; Vrijdagmarkt 49 te Gent; ma t/m za 9-18u) maar het is en blijft niet hetzelfde. Hoe je nou precies zelf sushi moet maken, kun je eenvoudig op internet vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten