Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

27 mei 2007

Sushi
















Sushi; ik ben er bijkans door geobsedeerd. Mijn sushi-verslaving duurt nu al dik negen jaar en is nog altijd niet aflatend. Ik weet niet; iets van de combinatie aangezuurde rijst met zoute soja, pittige wasabi, zoetzure gember en dan die pure verse vissmaak doet mij jubelen.
Afgelopen weekend was ik met mijn lief in Arnhem (voor de verjaardag van Marnix) en dan laat ik zelden de kans onbenut om ofwel daar, ofwel in Nijmegen sushi te eten (of mee te nemen!). Matsuzaka (Steenstraat 40; open 17-23u muv dinsdag) is wat mij betreft de beste keuze in Arnhem, maar omdat het 15u was, ben ik op weg terug naar Gent in Nijmegen gestopt bij Fujisan, want die opent zijn deuren al om 11u (Lange Hezelstraat 25-29; 11-21u).

De uitbaters van dit laatste sushihuis zijn altijd even vriendelijk en niet te vergeten: altijd even gul. Bij mijn sushibestelling kreeg ik royaal gember, wasabi en sojasaus mee (Kikkoman; welke andere?!) en daar bovenop nog een Japanse tonijnschotel van gemarineerde tonijn met zeewier en sesam en salade. De bovenstaande foto van de schotel met sushi is, moet ik eerlijk bekennen, onderweg (de rit Nijmegen-Gent duurt 2u en een kwart) al stevig aangevreten. En vanavond, met een filmpje op de bank, wordt het weer smullen!! Mijn lief is in Nijmegen bij Robbert en Liesje achtergebleven om te helpen klussen, dus die hoeft zich niet aan mijn extatische gesmul te storen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten