Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

30 december 2012

Japanse eieren

Uit Japan nam ik deze 'eivormers' mee. Het zijn bento egg molds, maar ik had niet zo moeilijk hoeven doen want ik zie ze hier ook wel eens in Aziatische toko's te koop liggen. Sowieso een hele leuke traditie om van je kinds lunch iets bijzonders te maken. Die twee bruine boterhammetjes met kaas is toch wat heel anders dan dit.

Maar hoe moet het? Uit de (Japanse) gebruiksaanwijzing word ik, afgezien van de drie plaatjes, niet veel wijzer. Gelukkig is er voor dergelijke problemen tegenwoordig het internet! Dat zegt: "een ei koken tot het op z'n minst pelbaar is - het gepelde ei in de eivorm plaatsen en de vorm dichtklikken - minimaal 10 minuten in een bak koud water laten afkoelen - openen en de randjes wegsnijden". Elke vorm heeft aan de buitenkant een soortgelijke uitstulping die als uitsteker dienst doet. Zo kan je eierauto begeleid worden door een uit een plakje (kaas, brood) gestoken autootje. Wat geinig!

Het is even uitproberen (met verschillende afmetingen eieren) maar zelfs de meest onhandige klungel zou deze bentokunst kun- nen meesteren. En volgens mij is dit helemáál leuk zo rond Pasen, wanneer gekleurde eieren tot vis of konijn kunnen worden omge- vormd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten