Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

05 maart 2012

Kipstoofpot met gedroogd fruit

Een vrije dag kun je prima besteden om te sporten; achterstallige administratie uit de weg te werken; de kriebels voor een grondige (voorjaars)schoonmaak deels in te willigen en deels te negeren; hard te werken aan de buitenwerkse opleiding of, zoals dat dan gaat met procrastinatie, lekker te hakken. In de keuken, dat is.

En als ik nou een geurige stoofpot bereid, heb ik meteen eten voor de komende (werk)dagen. Het is een redelijk recht-toe-recht-aan recept waarbij ik 1,5kg kipcarbo's (van de zaterdagmarkt) in 3el olijfolie aanbraad om vervolgens met een dubbele hoeveelheid kruiden en specerijen (met uitzondering van de knoflook; daarvan neem ik drie tenen) en 750ml kippenbouillon een uur te stoven. Ondertussen kan ik kuisen (lees: internetten, op zoek naar nieuwe recepten).

Vervolgens wordt 1,5kg zuidvruchten (AH: gedroogde abrikozen, pruimen, appeltjes e.d.) toegevoegd en mag de pan nog ruim een half uur op het vuur sudderen. Mijn hemel; wat ruikt dat lekker!

En mjam mjam mjam. Zo lekker als dat smaakt. Kruidigzoet als een Marokkaanse tahine schotel. Helemaal lekker met walnoten, of extra gezond met kiemzaden (en boontjes). Een bord als dit heeft eigenlijk niks meer nodig en ik laat de verplichte rijst/aardappels dan ook achterwege. De rest gaat de diepvries in (ik heb weer een diepvries: joechei!), voor gelukzaligheid op een later moment.

2 opmerkingen:

  1. Je bedoelingen zullen goed zijn, maar de presentatie ... ziet er niet (smakelijk) uit! Steek hier wat tijd en moeite in, dan komt alles meer tot z'n recht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet eer uit als hondekots!! Walgelijk

    BeantwoordenVerwijderen