Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

23 januari 2012

Vinaigrette

Vandaag (lees: vrijdag jl.) wordt gekookt uit Geheimen van een meesterchef en aangezien Gordon Ramsay die meesterchef is en hij zijn vinaigrette niet alleen bij salade, maar ook bij vis, vlees en watniet serveert, vraagt het recept wat ik maak om genoemde 'slasaus'.

Ik volg het recept voor vinaigrette op de letter (ahum), behalve dan dat ik honingazijn in plaats van witte wijnazijn gebruik, en walnootolie in plaats van arachideolie. Mijn zout is kristalzout uit de Himalaya en ik voeg sap én rasp (ragfijn geraspt met de tóp microplane) van 1 biologische citroen toe. Dat is al best lekker, maar iets te zuur voor mijn smaak. Dus + 1tl grove mosterd en + 1el honing. Beter.

Homogene lichtgele vinaigrette die ik in een afgesloten glazen flesje in de (helaas niet meer werkende) koelkast bewaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten