Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

01 april 2009

Gevulde eieren, the triquel

Bij een feestje horen gevulde eieren, vind ik. Ze zijn relatief snel en eenvoudig te maken; er zijn ontelbare variaties te verzinnen; je maakt er ongelooflijk de blits mee omdat ze zo heerlijk oubollig zijn; veel mensen lusten ze én ze vullen op niet-baksteenachtige wijze. Oh, en ze kosten weinig. Dat heet, afgezien van deze versie, die ik maakte met ingekookte witte wijn (in plaats van mayonaise), asperges en beenham (en stiekem tòch een likje mayonaise voor de smeuïg). Dat hele geklieder met het mooi opspuiten van toefjes dooier heb ik maar weer eens achterwege gelaten (lui? me dunkt!), maar ik kan je zeggen dat het pureren van ham met gekookt eigeel een dermate vaste 'eiklei' geeft dat er eenvoudig balletjes van kunnen worden gedraaid..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten