Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

28 augustus 2007

Treffer

Wij hebben thuis een keramische kookplaat; ben ik níet blij mee, want ik kook veel liever op gas, maar ja, inbouw (goddank is het in ieder geval geen electrische kookplaat, want daar kan ik hélémáál niks mee; wie wel?!).
Aangezien er natuurlijk altijd van alles overkookt en mijn lief het bovendien nodig acht zijn koffie met een percolator te zetten (die ook overkookt), wordt die plaat behoorlijk ranzig. Het aangekoekte spul op de gasplaat kún je er wel afkrabben (daarvoor levert de fabrikant er meteen maar een speciaal krabbertje bij), maar wanneer je net als ik niet houdt van uren krabben (tenzij aan jezelf...), is er de handige vet-weg-spray van "Treffer" (Kruidvat, 2€nogwat). Sprayen, in laten trekken en met een doekje afvegen. Wordt niet helemaal brandschoon, maar in ieder geval schoon genoeg om weer op te koken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten