Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

28 december 2014

Pijnboompittenoogst?

In een Duitse supermarkt kocht ik voor €1,99 deze Turkse dennenappel (Nutwork Hamburg). Ik zat me al af te vragen hoe ik die in godesnaam open moest krijgen, toen ik de tekst onder op de verpakking las: "Nach einigen Wochen an einem warmen Ort öffnet sich der Zapfen knisternd und verströmt den typischen Duft von Pinien. Die freigelegten Kerne (es können über 100 sein) sind eingehüllt in schwarzen Schalen. Die lassen sich mit einen Nußknacker leicht öffnen." Hmmm, interessant. Nog even wachten dus...

PS Mocht de appel zich na zes weken nog niet geopend hebben, was hem dan grondig met warm water en zet hem in de buurt van de cv.

1 opmerking:

  1. Leuk! Ik heb er ook eens zo een gehad. Bij mij ging hij niet open. Hoop dat de jouwe het wel doet.

    BeantwoordenVerwijderen