Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

18 december 2014

KitKat KerstBos

Een kleine traktatie die makkelijk te maken is en gróót effect sorteert:


Nou zijn de 'family size kitkats' niet te vinden hier, dus moet ik het met de 'gewone' doen. En daarvan breken de topjes inderdaad makkelijk af, bij doorsnijden in één beweging. Uit tien kitkats (bij AH, €3,40) weet ik uiteindelijk vijf grote en zes klein boompjes over te houden. Maar dan moet ik wel zagend snijden. Omdat ik nu een hartgrondige hekel heb (gekregen) aan 'candy melts' (aangezien deze au-bain-marie na een half uur nòg niet volledig gesmolten zijn en daarna juist véél te snel stollen), smelt ik witte chocolade en meng ik daar groene kleurstof doorheen. In een Ziploc zakje, puntje eraf gesneden, en dan maar over mijn kitkat bomen heenknoeien. Snel allerlei suikerstrooisels erop en laten drogen. De bomen plak ik op een rolo 'boomstam'. Waarna het hele bos op een kartonnen bord wordt geplakt (met gesmolten chocolade).
Vergeleken met de video zijn de belangrijkste tips volgens mij: op de juiste manier snijden; goed gesmolten chocola (zodat de kerstballen ook op de zijkanten komen); en even een stapje meer doen om de juiste versieringen te vinden. Zo vind ik mijn sterpieken achteraf te klein (en te wit).

Achteraf zat ik te bedenken dat ik ook nog 'eetbare lijm' (tylose) had kunnen gebruiken om meer kokossneeuw op de bomen zelf te krijgen (en de lelijkere snijranden weg te werken), maar nu ziet het er ook al erg schattig uit. De kerstmannetjes (AH) maken het af. En zo simpel te maken, dat het bijna beschamend is hoeveel complimenten je er voor krijgt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten