Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

20 december 2014

Daging besengek

Het lief houdt van stamppot. Maar dat gaat me nèt even te ver. Want ik heb kerstvakantie met een hoofdletter V en dus is er wel meer tijd nu om te kokkerellen dan voor een stamppotje nodig is (hoewel voor al die aardappels schillen ook behoorlijk wat tijd vereist is, maar dat is niet wat ik bedoel met kokkerellen). Dus ik pak Lonny erbij...

... en stoof 'daging besengek' in elkaar. Van biologische runderlappen met ui, sambal, kurkuma (koenjit), sereh, kemirinoten, trasi, koriander en santen. Die laatste ga ik natuurlijk niet zelf zitten maken (hoewel Lonny uitgebreid beschrijft hoe je dat zou moeten aanpakken); ik trek santen met kokend water van een blok.

Mijn 'gekruide rundvleesstoof' doet het prima bij de nasi goreng djawa. Hoewel het niet mijn favoriete Indische stoof ooit is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten