Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

04 juni 2010

Fropskottel

Prettige herinneringen moet je bewust zelf máken! Ikzelf houd van spelen en in de wereld, die mijn speeltuin is, heb ik diverse mensen ontmoet die óók van spelen houden. Deze aanvankelijke onbeken- den (nu vrienden) kwamen vorige week bij elkaar om een hele tijd samen te spelen. En bij dergelijke prachtige herinneringen hoort wat mij betreft heerlijk en vooral bijzonder eten. Zoals Roald Dahl zo goed heeft begrepen en zo fijn heeft vastgelegd in zijn briljante Griezelkookboek(en).

Het welkomstdrankje is gifgroene fropskottel: een heftig bruisend friszuur kiwidrankje met seven up en drinkyoghurt. Een simpele, verkruimelde bruistablet vitamineC is verantwoordelijk voor de 'gazeuse' en zou je volgens de bron ("De GVR - Grote Vriendelijke Reus") kunnen doen opstijgen.

2 opmerkingen:

  1. Fantastisch die grizelkookboeken van Roald Dahl! Ik vond het altijd zeer fascinerend als kind, tijd om dat boek nog eens op te duikelen! Ik herinner met nog heel goed de heerlijke hamburgers die erin staan, altijd een feest als die op tafel kwamen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo! Ik ben een enorme fan van de verhalen van Roald Dahl en zou dit boek graag kopen en de receptjes samen met mijn dochtertje uitproberen, maar het is jammer genoeg nergens meer te vinden. Hoe kan ik toch nog aan de recepten geraken? Wie weet raad?

      Verwijderen