Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

03 januari 2014

Kookpunt

Het is dinsdag 24 december 2013 (of tenminste, dat was het) en ik moet doodgewoon werken. Hoe onpraktisch is dat? Zóveel te doen (zelfopgelegd) en daar komt dan allemaal helemaal niks van omdat de plicht roept. Zucht. Maar de baas is wel zo schappelijk geweest om het middagprogramma af te schaffen en vanaf 13.00u ben ik een vrij mens. Nou werk ik in Rotterdam en ter compensatie had ik bedacht dat ik me dan wel fijn volledig bij Kookpunt (Noordplein 29-41, R'dam) mocht laten gaan, gewapend met pinpas en stevige kooplust. Woehoe!! Zelfzorg is helemaal zo vervelend nog niet.

En met navigatie op de smartphone hoef ik niet eens iets voor te bereiden. Ik word feitelijk ter plaatse afgeleverd :) En het regent, hard, dus ik ren naar binnen. Om direct met stomheid geslagen te staan. Hemel. Dit pand is vol afgeladen met potten, pannen en keukengereedschap. De kookboeken alleen al vormen een eigen afdeling, die overigens niet misselijk is. En ik doe hier een aantal zéér interessante vondsten, zoals de Nederlandse vertaling van Adriano Zumbo (€22,50). Score! Ik dacht dat dit boek alleen in Australië te koop was. Ben nú al gelukkig (of ik er ooit iets uit ga maken, is een ander verhaal; ik zie het voorlopig als prentenboek).

Onderweg naar de bakafdeling kom ik langs de 'barbecuehoek' en de overweldigende 'Le Creuset stellage'. Pannen van het bekende merk in elke vorm en kleur. Beheers jezelf, vrouw, je hebt al zoiets thuis. Kookpunt imponeert dus. Het aanbod is er absoluut naar. Alle merken keukenmaterieel zijn hier te vinden, wat een groot pluspunt is en meteen ook het grootste minpunt. Want het lijkt wel alsof er alleen merken te koop zijn en met kleingeld kom je hier niet ver.

Zoals verwacht raak ik euforisch door de vele bakvormen (van Fat Daddio's, Silikomart, Nordicware, en Gobel), al dan niet met losse bodem. Je kunt het zo gek niet bedenken of het ligt hier te koop: koekstekers (ook als 'nylon cutter' sets), taartdozen (vanaf €1,50 per stuk - de banketbakker om de hoek is goedkoper), kleurstoffen, maatbekers van glas (Pyrex) of plastic, spuittips (ook in een setje met 26 verschillende; €34,95), plus alles wat je maar nodig kan hebben voor diverse bakprojecten. Smeltchocolade, lollystokjes, tubes Wilton icing (ook in rood/wit gestreept), bakringen, folie en allerhande hebbedingetjes. Ik vind natuurlijk dat ik een heleboel nodig heb, in ieder geval de Zeeuwse knopvorm en de CakeWich, maar het meeste laat ik wijs liggen. Alleen over de Silikomart 'Kit Cookie Choc' twijfel ik héél lang, omdat je daarmee zelf scholiertjes met kerstmisdeco kunt maken. Maar ik doe niet aan kerst dit jaar; dus mag ik ook niet hypocriet aan de kerstkoekjes gaan. Totale on- kosten: €88. Valt nog mee, vind ik.

1 opmerking:

  1. Ik ben benieuwd wat je er allemaal mee gaat maken! Gelukkig nieuwjaar overigens!

    BeantwoordenVerwijderen